torsdag 15. mai 2008

Mannlig badetøy: Speedo


Jeg er kvinne. Jeg vet absolutt ikke hva jeg snakker om nå, men uttaler meg alikevel om menns påkledsel. Og første plagg ut er speedoen. Denne halvlille badebuksen som ikke en gang er en fryd å se på veltrente svømmekropper. Et plagg for menn skapt av menn - de samme som sier at stringtruser er kult, men som ikke tør å ta den helt ut (noe jeg egentlig er veldig glad for).

Grovt sett er det mulig å dele speedoen inn i to kategorier: spyttet på og posete. Det disse har til felles er at ingen av dem er flatterende. Den førstnevnte gir assosiasjoner enten til fett eller guttunger litt avhengig av kroppstypen de sitter på og sistnevne gjør at jeg tenker "har han så liten tiss at han må skjule det med rynker?"

Det å skjule noe med rynkete eller posete stoff kan fungere, men posespeedoer funker ikke. Posingen er nemlig på feil sted og en badeshorts ville fungert mye bedre. Når det gjelder den påspyttede speedoen så funker den aldri. Og hvis det er fordi du vil ha mest mulig sol på kroppen bør du gå på nudiststrand.

3 kommentarer:

pindia pampistiko pampibanon sa...

... og den ene av mennene stiller i dobbeltkonkurransen rare ting menn har på seg - det kjempedigre korset fremhever ikke akkurat brystkassen, og det tar heller ikke oppmerksomheten bort fra kroppsbehåringen ....

spinn sa...

Jeg er veldig enig med deg og har tenkt at neste utgave av rare ting menn har på seg skal handle om smykker...

etter å ha kikket litt på bloggen din lurer jeg på om vi kanskje kunne bli venner...du synes kanskje jeg er litt for direkte, men jeg likte kommentaren din som viser at vi trolig er litt på nett: så vil du være min nettvenn?

pindia pampistiko pampibanon sa...

Jeg vil veldig gjerne være nettvennen din, og jeg gleder meg til å følge serien "rare ting menn har på seg" videre.